• Vi hjelper deg

    Kundeservice

Faktura

Har du spørsmål om e-faktura eller avtalegiro?

Da må du kontakte banken din. Avtalegiro og eFaktura er en avtale mellom deg og banken din.
Det er ikke mulig for vår kundeservice å opprette, endre eller avslutte Avtalegiro eller eFaktura på dine vegne.

Viktig informasjon om fakturagebyret.

Fra og med 01.12.2019 vil fakturagebyret for papirfaktura øke fra kr 35,- til kr 45,-. For å unngå fakturagebyr oppfordrer vi alle til å benytte seg av en av våre elektroniske løsninger.

Elektronisk betaling og kommunikasjon er langt enklere og mer effektivt både for oss og for deg. Elektroniske løsninger gir deg like god kontroll over utgiftene som før – kanskje til og med litt bedre. Ved bruk av elektronisk faktura sparer du også miljøet pga. mindre bruk av papir og transport. Trollfjord Bredbånd oppfordrer derfor alle kunder til å benytte seg av våre elektroniske fakturaløsninger.

En eFaktura kommer direkte til din nettbank, ferdig utfylt med beløp, KID og kontonummer, og alt du trenger å gjøre er å godkjenne betalingen før forfall. Alle fakturaer lagres i din nettbank, slik at du senere kan gå tilbake og se på tidligere fakturaer ved behov. eFaktura oppretter du enkelt hos din bank.

En epostfaktura sendes som pdf-fil direkte til din epostadresse. Du kan sjekke, lagre og/eller skrive ut fakturaen. Enkelt og effektivt, samtidig som du fortsatt har full kontroll på regningene dine. Husk at du må oppdatere din epostadresse ved endringer. Epostfaktura kan opprettes på Min side på trollfjord.no, eller vi kan ordne dette for deg.

Kontakt oss på telefon 76 11 80 00 eller pr. epost post@trollfjord.no, så hjelper vi deg.

Avtalegiro er en tjeneste for automatisk betaling av dine faste regninger. Det vil si at banken sørger for at regningene betales direkte fra din konto på forfallsdato.

  • Du beholder full oversikt og kontroll over regningene dine, selv om trekkene gjøres automatisk av banken.
  • Du kan enkelt endre eller stoppe betaling. Dette gjøres i nettbanken eller ved at du kontakter banken.
  • Du unngår purringer og eventuelle purregebyr.

Både eFaktura og epostfaktura kan kombineres med avtalegiro.

Husk at du alltid vil motta en faktura som beskriver hva du betaler for, selv om du har opprettet avtalegiro. Du velger selv om du vil motta denne fakturaen som papirfaktura, eFaktura eller epostfaktura.

Avtalegiro oppretter du enkelt hos din bank.

Dersom du ønsker, sender vi deg fortsatt fakturaen på papir. Fra og med 01.12.2019 vil fakturagebyret for papirfaktura øke fra kr 35,- til kr 45,- inkl. mva for hver tilsendte faktura.

Vi anbefaler alle våre kunder å benytte seg av Avtalegiro og/eller eFaktura. ved å velge eFaktura unngår du også papirgebyret. Avtalen oppretter du selv i nettbanken din.

Ønsker du AvtaleGiro finner du KID-nummer for referanse på sist mottatt faktura fra oss.

Vi fakturerer hver måned med forfall den 20. i hver måned.

Faste abonnementer faktureres pr. mnd.

Din første faktura inneholder etableringskostnader samt abonnementskostnader fra den dagen abonnementet ble aktivert, og ut neste fakturaperiode.

Forbruk som filmleie og telefoni belastes etterskuddsvis.

Faktura sendes ut pr. måned. Første faktura vil inkludere perioden fra abonnementet ble aktivert, samt månedskostnaden for fakturamåneden. Fakturabeløpet kan derfor være høyere på første faktura enn de påfølgende månedsfakturaene.

«Min Side» finner du oversikt over dine fakturaer.

Innlogging er med ditt kundenummer og en selvvalgt Pin kode.

Ved å betale innen betalingsfristen unngår du senere kostander og ulemper.

Har du behov for å utsette eller dele opp betalingen kan du ta kontakt med oss, så vil hjelpe deg med betalingsavtale så langt det lar seg gjøre.

Ved uteblitt betaling sendes det ut et inkassovarsel og du belastes purregebyr i henhold til gjeldende satser. Det påløper også forsinkelsesrente.

Dersom inkassovarsel ikke blir betalt vil ditt abn bli stengt. Ved gjenåpning belastet du et gjenåpningsgebyr på kr. 750,-.

Bestill nå