Trollfjord bredbånd med ny app
Forbedre nettet med Min WiFi
Med Min WiFi-appen kan du feilsøke ditt trådløse nettverk selv – og få forslag til løsninger som optimaliserer internettet.
Det kan være mange årsaker til at nettet virker tregt. Med Min WiFi-appen kan du enkelt teste ditt nettverk og finne årsaken til problemet. Appen viser forslag til feilsøking og løsninger for å forbedre internettopplevelsen.
Opplever du for eksempel:
→ For lav hastighet
→ Hakking ved avspilling av video
→ Trådløs dekning som ikke fungerer optimalt
→ Problemer med ruter, modem og andre enheter
STEG 1
Last ned appen
Last ned Min WiFI-appen til din smarttelefon eller nettbrett fra App Store eller Google Play.
STEG 2
Analyser nettverket ditt
Trykk på nettverkskanning for å starte feilsøkingen. Plasser mobiltelefon/nettbrett der du opplever problemer, ca 1 meter fra ruteren før du utfører skanningen. Obs! Ikke gå ut av eller minimer appen mens skanningen foregår.
STEG 3
Se resultat!
Når nettverkskanningen er ferdig, kan du se resultat av hastighetsmålingen.
For å se forslag til hvordan du kan forbedre internetthastigheten og trådløsdekningen, trykk på “forbedre nettverkshelse” og følg de enkle instruksene i appen for å optimalisere nettet.
Ofte stilte spørsmål
Hvordan logger jeg inn?
Når du åpner Min WiFi-appen på din mobiltelefon, vil du se en kode øverst i høyre hjørne. Dette er din personlige kode og vil brukes når du skal bruke appen til feilsøking og lignende.
Hvorfor bruke Min WiFi-appen?
Du burde bli bedre kjent med Min WiFi-appen hvis du opplever problemer med tregt eller ustabilt internett i huset ditt. Det kan typisk være at video bufrer når du skal se film, dårlig dekning i deler av huset, lav hastighet ved måling og lignende.
Hva kan jeg bruke appen til?
Med Min WiFi-appen kan du feilsøke ditt eget trådløs-nett selv – og få forslag til løsninger som optimaliserer internettet. Du kan også ta speedtest i appen, slik at du kan se om du får tilfredsstillende resultat ved hastighetsmåling av nettet.
Har du flere spørsmål?
Hvis de foregående trinnene ikke fører til en tilfredsstillende løsning, vennligst kontakt vårt kundesenter på telefon 761 18 000,
e-post eller messenger. Ha klar den 8-sifrede nøkkelen fra appen slik at vi kan hjelpe deg raskest mulig.