• Vi hjelper deg

    Kundeservice

Internett

Du kan gjøre dette selv, men vi anbefaler å bruke ekstern ruter hvis du skal åpne flere porter.
Vi kan dessverre ikke ta hensyn til det ved oppdateringer og dermed kan portene bli borte.

Om du spiller online er det bare en ting som gjelder: Kablet nettverk. Trådløse signaler er ofte ikke stabile nok for krevende spilling online. De fleste spill vil også anbefale dette.
Kabelen settes inn i ruteren du har fått fra oss og kobles rett i PC, Playstation, Xbox etc. Er du langt fra ruteren så må du få lagt en nettverksledning til stedet du spiller. Om du ikke klarer å gjøre dette selv kan f.eks. en elektriker hjelpe deg.

Du kan se hvilken hastighet du har under «min side» på Trollfjord.no eller på fakturaen du har mottatt hos oss.
Les mer om hastigheter under «internett» på Trollford.no.

Når du er tilkoblet et trådløst nettverk vil hastigheten variere. Det kan skyldes avstanden til ruteren, fysiske hindringer mellom ruter og enheten du benytter (vegger,vannbåren varme, møbler o.l.) eller at det er elektronisk støy som forstyrrer signalene. Andre årsaker kan være at noen av enhetene som brukes er gamle og dermed trekker ned opplevelsen for de andre som bruker internettet. I tillegg så kan trådløsdekningen svekkes ved at noen av brukerne er langt borte fra ruteren når de er pålogget.
Se gjerne våre «Wifi tips» for å forbedre de trådløse signalene.

Det kan være ulike årsaker til at du opplever lav hastighet via nettverkskabel. Dersom flere er tilkoblet og benytter nettverket samtidig, kan hastigheten bli lavere for hver enkelt bruker. Mål gjerne hastigheten uten at det er andre enheter på nettverket. En annen årsak til at du opplever at hastigheten er lavere kan være at PC`en din har programmer som kjører i bakgrunnen mens du gjør hastighetsmålingen. (F.eks en oppdatering)

Dette kan skyldes at enheten er utenfor ruterens dekning, at WiFi/trådløst er deaktivert på enheten din eller at enheten din ikke klarer å koble seg til fordi krypteringen på nettverket er for avansert. Dette gjelder spesielt eldre enheter som f.eks PC med gammelt nettverkskort eller en gammel mobiltelefon.

Dette kan oppstå hvis man har koblet TV-en til det trådløse nettverket. Det anbefales å bruke en nettverkskabel mellom ruter og TV da disse tjenestene er avhengige av et stabilt og sterkt signal. Har ikke TV-en mulighet til å kobles til med kabel, forsøk å flytte ruteren inn i samme rom som TV-en er plassert i.

Hvis du måler hastigheten på bredbåndet med kabel til en datamaskin tilkoblet LAN1-utgangen på routeren og det er et stort avvik fra det du måler trådløst kan det tyde på radiostøy.
Skru av alt du vet sender ut radiosignaler, og annet elektronisk utstyr (babycall, TV, Bluetooth-utstyr o.l.). Ødelagte mikrobølgeovner kan også lekke radiostøy. Ta en ny måling trådløst og se om resultat blir bedre. Husk at naboen sitt trådløse nettverk også kan skape støy.

Be enheten din om å glemme nettverket. Dette gjøres i innstillinger eller nettverksinstillinger på enheten du har problemer med. Logg så inn på nytt med passordet du har valgt.
Det kan også være feil i passordet, feil kryptering eller at passordet ikke innfrir kriteriene som kreves. Passordet må bestå av minimum 8 tegn – du kan bruke tall og store og små bokstaver. Ikke bruk Æ, Ø eller Å.

Trollfjord Hytte gir det mulighet for internett på hytta/fritidsboligen din. Du kan tilpasse abonnementet ut ifra hva du har behov for.
Det er ingen begrensing på datamengde, du kan oppgradere hastigheten når du vil.

Les mer om Trollfjord Hytte under siden vår «internett» på Trollfjord.no.

Kontakt bredbåndssupport på tlf: 76118000 eller kontakt oss på Facebook eller mail. Vi oppgraderer kjapt.

Har du internett fra oss på bostedsadressen og ønsker fast abonnement på hytta får du 40% rabatt på ditt andre internettabonnement. Ønsker du f.eks 30 Mbps på hytta, får du abonnementet til kun kr. 270 pr. mnd.

Bestill nå