TV
Jeg får meldingen «svakt eller intet signal» (eller liknende), hva er galt?
Denne beskjeden kommer fra selve TV-apparatet og betyr at den forsøker å hente TV-signalene fra den analoge TV-kontakten.
Telia-dekoderen bruker Scart-kabel eller HDMI. Sjekk derfor at TV-apparatet har riktig kildevalg.
Kilde-innstillinger endres inne på menyen på ditt TV-apparat.
Vi har ikke brukerstøtte for TV-apparater. Dersom du behøver hjelp til å skifte kildekanal kan du ta en kikk i brukermanualen til din TV eller kontakte produsenten.
Se oversikt over hvordan ulike leverandører merker fjernkontrollen, og det kan være «Kilde», «Source», «Input etc.
Kan jeg se TV på mobil eller nettbrett?
Ja, i mobilappen Telia Play kan du se TV på mobiltelefon eller nettbrett – hjemme og ute på farten.
Du kan også se Telia Play på nettsiden www.telia.no/tv på PC og Mac.
Kan jeg koble Telia-dekoderen til trådløst (Wifi) istedenfor med kabel?
Dekodere som TV box Mikro og TV box II må kobles til med kabel. Typen kabel avhenger om du har kabel-TV eller fiber installert i din bolig.
Har du derimot nye Telia Box kan du koble den til trådløst(wifi) og bruke den slik.
Jeg mangler en eller flere TV-kanaler
Gå til: https://www.get.no/v3/kundeservice/fiks-det-selv/veivisere/generelle-feilmeldinger#112030 , og send inn serienummeret som står under Telia Box.
OBS: serienummer er lik NDS no. på merkelappen på undersiden av Telia-dekoder.
Hvor kan jeg endre min valgfrie kanaler?
Med Telia TV & Strømming får du de mest populære TV-kanalene og muligheten til å velge kanaler selv. Med 60 ekstra poeng kan du velge enda flere kanaler.
Gå til https://www.telia.no/kanalvelger/ og logg inn med mobilnummer eller e-post, samt passordet du har laget. Hvis du ikke har laget et passord, kan du trykke «send meg passord» slik at du får laget et nytt. Du finner kanalvelgeren i Telia Play appen på mobil, nettbrett, Apple TV eller gjennom nett-TV.
Du kan også endre, fjerne og legge til kanaler så ofte du vil under Min side på Trollfjord.no ved å trykke deg inn på kanalvelgeren.
Du trenger kundenummer og pin-kode for å logge deg inn på Min side
Jeg får meldingen "kort" på TV-skjermen, hva er galt?
Sjekk at programkortet sitter ordentlig ved å ta det ut av Telia-dekoderen og sette det inn igjen.
Telia-logoen skal vende opp og den gull-fargede chipen ned. Hjørnet av kortet som er kuttet, skal inn vende inn i boksen.
Sjekk at kortet ser uskadet ut. Hvis kortet har vært lenge ubrukt så kan dette problemet oppstå.
Gå til: https://www.get.no/v3/kundeservice/fiks-det-selv/veivisere/generelle-feilmeldinger#112030 , og send inn serienummeret som står under Telia Box.
OBS: serienummer er lik NDS no. på merkelappen på undersiden av Telia-dekoder.
Hvor finner jeg listen over kanalene fra Telia?
Kanalisten fra Telia finner du på nettsiden vår under siden: https://trollfjord.no/bredband/tv/kanalutvalg-og-priser/
Jeg får meldingen "vennligst vent. Det kan ta opp til 3 timer..." på TV-skjermen
Gå til: https://www.get.no/v3/kundeservice/fiks-det-selv/veivisere/generelle-feilmeldinger#112030 , og send inn serienummeret som står under Telia Box.
OBS: serienummer er lik NDS no. på merkelappen på undersiden av Telia-dekoder.
Hva er mine pin-koder?
PIN1 er 0000 som standard.
PIN2 angir du selv første gang du starter opp Telia filmleie. Trenger du å resette PIN2, gjøres dette ved å gjenopprette boksens fabrikkinnstillinger.
Hvordan region-id skal jeg velge?
Våre kunder tilhører region-ID 14.
Min Telia-dekoder fungerer ikke som den skal
Har du problemer med din Telia-dekoder, kan det ofte hjelpe å ta ut strømmen på Telia-dekoderen i minimum 20 sekunder før du plugger inn igjen.