• Vi hjelper deg

    Kundeservice

TV

Jeg får meldingen «svakt eller intet signal» (eller liknende), hva er galt?

Denne beskjeden kommer fra selve TV-apparatet og betyr at den forsøker å hente TV-signalene fra den analoge TV-kontakten.
GET-dekoderen bruker Scart-kabel eller HDMI. Sjekk derfor at TV-apparatet har riktig kildevalg.
Kilde-innstillinger endres inne på menyen på ditt TV-apparat.
Vi har ikke brukerstøtte for TV-apparater. Dersom du behøver hjelp til å skifte kildekanal kan du ta en kikk i brukermanualen til din TV eller kontakte produsenten.
Se oversikt over hvordan ulike leverandører merker fjernkontrollen, og det kan være «Kilde», «Source», «Input etc.

Kan jeg se TV på mobil eller nettbrett?

Ja, i mobilappen Get-TV kan du se TV på mobiltelefon eller nettbrett – hjemme og ute på farten.
Du kan også se Get-TV på nettsiden www.get.no/tv på PC og Mac.

Kan jeg koble Get-dekoderen til trådløst (Wifi) istedenfor med kabel?

Nei, GET-dekoderen må kobles til med kabel. Typen kabel avhenger om du har kabel-TV eller fiber installert i din bolig.

Jeg mangler en eller flere TV-kanaler

Gå til: https://www.get.no/v3/kundeservice/fiks-det-selv/veivisere/generelle-feilmeldinger#112030 , og send inn serienummeret som står under Get-Box.

OBS: serienummer er lik NDS no. på merkelappen på undersiden av Get-dekoder.

Hvor kan jeg endre min valgfrie kanaler?

Med Get Start får du de mest populære TV-kanalene og muligheten til å velge kanaler selv. Med Get Familie kan du velge enda flere kanaler.
Du kan endre, fjerne og legge til kanaler så ofte du vil under «min side» på Trollfjord.no ved å trykke deg inn på kanalvelgeren.
Du trenger kundenummer og pin-kode for å logge deg inn på «min side».

Jeg får meldingen "kort" på TV-skjermen, hva er galt?

Sjekk at programkortet sitter ordentlig ved å ta det ut av GET-dekoderen og sette det inn igjen.
Get-logoen skal vende opp og den gull-fargede chipen ned. Hjørnet av kortet som er kuttet, skal inn vende inn i boksen.
Sjekk at kortet ser uskadet ut. Hvis kortet har vært lenge ubrukt så kan dette problemet oppstå.
Gå til: https://www.get.no/v3/kundeservice/fiks-det-selv/veivisere/generelle-feilmeldinger#112030 , og send inn serienummeret som står under Get-Box.

OBS: serienummer er lik NDS no. på merkelappen på undersiden av Get-dekoder.

Hvor finner jeg listen over kanalene fra Get?

Kanalisten fra Get finner du på nettsiden vår under siden: https://www.trollfjord.no/bredband/tv/

Jeg får meldingen "vennligst vent. Det kan ta opp til 3 timer..." på TV-skjermen

Gå til: https://www.get.no/v3/kundeservice/fiks-det-selv/veivisere/generelle-feilmeldinger#112030 , og send inn serienummeret som står under Get-Box.

OBS: serienummer er lik NDS no. på merkelappen på undersiden av Get-dekoder.

Hva er mine pin-koder?

PIN1 er 0000 som standard.
PIN2 angir du selv første gang du starter opp Get filmleie. Trenger du å resette PIN2, gjøres dette ved å gjenopprette boksens fabrikkinnstillinger.

Hvordan region-id skal jeg velge?

Våre kunder tilhører region-ID 14.

Min GET-dekoder fungerer ikke som den skal

Har du problemer med din GET-dekoder, kan det ofte hjelpe å ta ut strømmen på Get-dekoderen i minimum 20 sekunder før du plugger inn igjen.

Bestill nå