Truls Svendsen skal samarbeide med Trollfjord Bredbånd

 I 2022 ble vi kåret til Norges beste regionale bredbåndsselskap og nå gjør vi oss klare for 2023! Fra før har vi hatt rosa skiløpere på Storheia i Hadsel, sendt ut over 10 000 håndskrevne kort til kundene og nå lanserer vi snart komiker Truls Svendsen.

Fra innspilling i Trollfjord Bredbånd sine lokaler: Fra venstre Daglig leder i Deadline, Martin Meisterlin, komiker Truls Svendsen, Salgs- og markedssjef i Trollfjord Bredbånd, Thomas Rønning

Trollfjord Bredbånd, som snart har over 13 000 bredbåndskunder fra Steigen i sør til Senja i nord, ser fremover og ønsker å vise nye sider ved bedriften til alle kundene våre. Konseptet er utarbeidet i samarbeid med kommunikasjonsselskapet Deadline Media og Truls Svendsen er karakteren som brukes.

– Vi ønsket å lage noe som viser den nordnorske identiteten vår og som viser hvem vi er, forteller salgs og -markedssjef Thomas Rønning. Av mange gode idéer valgte vi å gå for denne og vi er stolte av å ha Truls med på laget, forteller han videre.

Truls Svendsen ble for alvor kjent gjennom Senkveld og har siden da reist både landet og verden rundt og laget god stemning og god mat sammen med Eyvind Hellstrøm. Komikeren har i tillegg den mest populære Facebook-siden i Nord-Norge, ifølge tall fra Facebook.

Vil produsere engasjerende innhold med humor.

Vi skal i samarbeid med Truls både opplyse våre kunder og i tillegg ha en morsom vri på innholdet.

– Vi er stolte av hvor vi bor og ønsker å vise at et lite bredbåndselskap fra Nord-Norge også kan tørre å tenke stort. For oss er det veldig viktig at verdiskapning skjer lokalt, at vi tilbyr kvalitetstjenester til kundene våre og samtidig skaper kompetansearbeidsplasser i nord. Siden vi startet å jobbe med Deadline har vi utviklet oss videre og vi gleder oss nå til å kunne lansere kampanjen med Truls – utviklet av oss i Nord-Norge, i samarbeid med et nordnorsk byrå. Det er kult at vi kan ha ei sånn innspilling her på Stokmarknes, det er ringvirkninger i praksis, fortsetter Rønning.

Kampanjen har som mål å skape stolthet både for eksisterende kunder og potensielle nye og skal vise både fordeler og tips til en bedre internetthverdag.

– De kundene som kommer til Deadline har til felles at de har et brennende engasjement for arbeidet sitt, og det er kanskje derfor de ønsker å “gå den ekstra mila” i måten de kommuniserer på. Trollfjord Bredbånd har helt siden starten vært en kunde som har vært med på ville idéer, alt fra å håndskrive over 10 000 postkort til kundene sine, til å utstyre seks skiløpere i rosa drakter på toppen av et fjell for å forklare WiFi-signaler, forteller Martin Meisterlin, daglig leder i Deadline. At de valgte å gå for denne idéen er bare sjukt kult, forteller han.

Kampanjen forventes å være lansert før julen ringer inn og salgs- og markedssjefen har store forventninger:

– Dette er et stort steg for oss og vi har selvfølgelig store forventninger til resultatet. Vi håper enda flere blir kjent med oss og hva vi står for, avslutter Rønning.